[NEKAD]Vapzy Ret Paladin Application

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
Vapzy
antispam: No
Square root of 4: 2

[NEKAD]Vapzy Ret Paladin Application

Post by Vapzy » 21 Jan 2015 23:24

Character Name: Vapzy
Level and Class: 100 Paladin 672ilvl
Preferred Talent Specification: Retribution men Protection fungerar också
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... pzy/simple
Purpose of joining (social or raiding): Raiding, vill spela på en hög och seriös nivå

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
Har haft många mains genom tiderna och har spelat alla på hög nivå. Warrior 14/14 Mythic i Pandaria. Druid som alltid har varit min prio 1 alt med över 70 dagar played. Och min Paladin nu som jag har bestämmt mig för att maina i WoD som bara har 30 dagar played. Men mitt acc har ca 320 dagar played. Har också 5 characters i 100 och 11 chars över 90. Har inprincip spelat varje class in game. Är väldigt aktiv inom World Of Warcraft så har spelat mycket på varje char så kan det mesta om alla classer samt mycket inom WoW

Warrior - Starcalled_Auchindoun ( 53 dagar played)
Paladin - Vapzy_Grim Batol ( 30 dagar played )
Druid - Vapzo_Grim Batol ( 70 dagar played ) Armory: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... pzo/simple

Kan gå antingen Druid eller Paladin. Vad som passar er.

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Spelade min Paladin i Mist of Pandaria en del men inte som main eller seriöst. Tyckte att både Retribution och Protection var intressant. Började spela Retribution i challengemode i MoP och tyckte det va väldigt kul! Jag levlade min Warrior till 100 först av alla mina chars men tyckte inte det va roligt att spela i den nya expansionen. Och det stod mellan Paladin och Warrior så main blev Paladin.

Please tell us a little bit about yourself: Aight! Heter Max och är 18 år, bor i Bromma i Stockholm. Går 2:an gymnasiet i atm. Är social och rolig! Tycker om att hjälpa folk samt ha kul. Sitter online rätt mycket så har inte direkt problem med tid. Har flickvän, varit tillsammans i lite mer än 2 år. Bor hemma med familjen, men det begränsar ingenting. Har många polare som spelar wow, vissa på hög nivå (kända personer).

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games: Jag och en polare skapade en guild i MoP som vi clearade 9/14 Hc (gamla Hc) efter det tog jag ett raiding break över sommarlovet pga jobb osv. Sen efter det joinade jag Icecream en guild på Auchindoun och tog resterade bossar Hc (mythic). När jag sätter mig in i saker så lyckas jag rätt bra. Har haft bra progress genom dom flesta expansioner och genom flera spel. Har alltid spelat Dps (ranged/melee) och Tank i wow på hög nivå. Men även healer i challengemode och casual raiding. Spelar även Counter Strike GO och har rank Master Guardian 2, lite Leauge of Legends också men inte seriöst (silver).

Icecream armory: http://eu.battle.net/wow/en/guild/auchindoun/icecream/

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion: Söker progress, seriös raiding och bara ha kul genom WoD. Samt kanske skaffa lite fler vänner.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave? Är i en guild just nu. Vi har 2/7 Mythic, men denna guild är en irl guild. Vi spelar inte så seriöst här och alla som vi känner får vara med. Så det händer lätt att det blir lite oseriöst osv. Folk utan tidigare raid experience sitter med i mythic runs. Vilket inte blir så kul när det blir så stor skillnad på hur vissa spelare skiljer sig från andra när det gäller att presstera. Därför känner jag att jag vill joina en guild som tar WoD mer seriöst. Eftersom jag har varit en seriöst spelare genom tiderna så känns min Irl guild just nu lite för oseriös för mig.

What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content? Jag älskar att progressa, det är just därför jag vill joina. Har inga problem med att spendera extra tid eller sitta uppe för att lyckas med någonting. Skulle inte säga att jag farmar achivements men har en del och säger inte nej till att försöka få några. Gamla raider kör jag fortfarande. För transmog/achivements/legendaries. Har inga problem med att försöka få achivements från bossar i progress eller linkade.

Tycker det är skitkul att geara alts också så det blir mycket raidande. Hade 11 90s i MoP och alla hade hc gear. Har redan nu 3 alts som har över 650 ilvl

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you? Passar bra. Sålänge folk pressterar på sin top.

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL logs showing your performance, please do so:
http://imgur.com/8BFKjCE My weakauras
http://imgur.com/WzAUerj Out of combat
http://imgur.com/TdfPeVS In combat.

Har inga logs som Ret, vilket är min mains spec. Tankade den senaste veckan, då vi började logga som guild.

Min nuvarande guild: Bromma Irl, armory: http://eu.battle.net/wow/en/guild/grim- ... romma_IRL/

Om ni har frågor eller linkande så är jag nästan alltid online in game. Adda bara fekkemax#2988 eller Vapzy

Bertus

Re: Vapzy Ret Paladin Application

Post by Bertus » 21 Jan 2015 23:26

Tack för applyn flyttar den till officer forum för diskussion!

Tänkte fråga också. Vad är det för specc som druid du ev. kan spela?

Vapzy

Post by Vapzy » 22 Jan 2015 11:28

Spelar ingen roll. Spelar just nu Feral men har också spelat Balance seriöst i MoP så Feral eller Balance kan jag spela. Men har atm inga trinkets för balance, men utifrån det så spelar det ingen roll vilken spec. Restoration fungerar också men inte Guardian. :)

Bertus

Post by Bertus » 22 Jan 2015 12:57

Ok! Tack för svaret. Vi återkommer troligen med besked under dagen.

Bertus

Post by Bertus » 22 Jan 2015 18:46

Accepterad för trial, kontakta en officer för guild-invite.

Vapzy

Post by Vapzy » 23 Jan 2015 17:58

Som vilken av Druid eller Paladin ska jag komma som trial? :)

Bertus

Post by Bertus » 23 Jan 2015 19:57

Den du spelar helst. Båda är okej för oss. I vår melee roster har vi 1 dk 1 warr 1 paladin 2 rogues och en monk för nuvarande, om det spelar nån roll för valet.

Locked