Character Name:
Mynira
Level and Class:
100 Monk
Preferred Talent Specification:
Tank
Armory Link:
Mynira
Zeb - min main största delen av tiden jag spelat.
Purpose of joining (social or raiding):
Raiding.
What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
Mynira: 33D,6H. (9D i 100)
Zeb: 91D 2H.
Har även en massa alts som jag spelat på under åren som totalt skulle ligga runt 100 ytterligare dagar.
Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Jag började tanka med min warrior i slutet av TBC och gillade det så mycket att jag fortsatte med det som main runt ända sen dess med ett lite avbrott under Firelands för att spela Mage och ett annat sen ToT och en del av SoO för att spela horde resto druid. Fick upp ögonen för monks under MoP och valde att spela de som main i slutet av expansionen. Älskade hur Brewmaster var så annorlunda från de andra tanksen jag kört och valde att göra denna till min main under WoD.
Skulle helst föredra att fortsätta vara monk tank men är det ett behov så diskuterar jag det gärna.
Please tell us a little bit about yourself:
20 år. Pluggar under vårterminen på Stockholms universitet och arbetar även vid sidan om det. Spelat WoW sen 2a januari 2006 med korta pauser då och då sedan dess. Anser mig själv vara glad och hjälpsam.
Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
Började raida sen TBC och raidat i stort sett varje raid sedan dess. Började raida seriöst först i Trial of the Crusader. Körde väldigt ofta i ICC och fick allt utom ICC HC helt klart under den tiden. Fortsatte i Cataclysm med stort fokus på raiding fram tills Dragon soul, då jag bara körde till spine andra veckan i en 10 manna normal grupp och spelade knappt något mer den expansionen. MoP raiding var inte en särskilt aktiv tid för mig i raiding så highlightsen för mig var mest att jag fick hela SoO klart i tid till WoD på normal och mythic med varje achievement och mount i min samling.
Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
En aktiv, social raiding guild.
Hörde att ni stämde in på beskrivningen ovan och såg även att ni verkar ha ett bra sätt att ta attendence på.
Pga plugg och jobb så har jag inte alltid samma möjligheter att vara med på raids alla tider. Men det har inte varit något problem med tider än då de bara kommer periodvis.
If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Inaktivitet. Just nu är det bara jag och en annan online vid olika tillfällen.
What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content?
Jag gillar det. Känns mycket roligare om man har ett mål.
We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?
Låter fantastiskt
If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL logs showing your performance, please do so:
Absolut
Använder även Omen i party/raid combat samt DBM. Recount böts ut mot Details.
[ACCEPTERAD]Application Mynira
[ACCEPTERAD]Application Mynira
Last edited by Mynira on 15 Feb 2015 22:55, edited 5 times in total.
Re: Application Mynira
Tack för din apply. Flyttar den till officer forum för diskussion
Jag var lite uttråkad så piffade upp ansökan lite.Bertus wrote:Tack för din apply. Flyttar den till officer forum för diskussion
La bland annat till armory länk för min warrior som varit main största, men inte hela, tiden av det jag spelat spelet.
Anledningen till detta är att många achievements har jag gjort på min Monk vid senare tillfälle igen så vill ni kolla datum för achievements är den bättre att kolla på.
Samt gjort det lite mer lättläst.
Ok! Tack för det.
Hur skulle du se på ev. lira WW mainspecc med BM offspec. Skulle det vara intressant, eller är det BM som gäller?
Hur skulle du se på ev. lira WW mainspecc med BM offspec. Skulle det vara intressant, eller är det BM som gäller?
Jag är beredd att byta till WW som Main spec om det innebär att jag får raida med er. Var MS WW under SoO så det blir inte en allt för stor skillnad för mig. Bör dock påpeka att gearet ni ser på min armory, är gearet jag har i min ägo, så behöver byta ut neck, cloak och ring(arna).Bertus wrote:Ok! Tack för det.
Approved for trial! WW ms, med BM os! Whispra nån guildofficer för invite.