Character Name: Spidr
Level and Class: 100 Mage
Preferred Talent Specification: Arcane/Fire
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... idr/simple
Purpose of joining (social or raiding): Raiding
What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
24 days på Magen vilken jag gjorde på releasedagen av WoD. Har haft många mains sedan jag började spela i Vanilla. Spelade Warlock på Shattered Hand i Vanilla/BC (100 days), Rogue på Twisting Nether i LK (50 days), Shaman på Twisting Nether i Cata (30 days) och Protwarrior på Tarren Mill i MoP (45 days).
Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Anledning till att det blev mage är väl att vi satt ett gäng IRL polare som skulle börja spela igen, ingen skulle spela mage så jag tog på mig det Jag började spela som frost i HM fram till dagen jag kände att jag hade gear nog att kunna pressa bra i Arcane vilken är the go-to spec för mages just nu. Skulle det ändras på något sätt så skulle jag självklart specca om till det som är bäst.
Please tell us a little bit about yourself:
Jag heter Martin, 24 år från Stockholm. Bor sedan 2011 i Umeå där jag har pluggat och arbetar för närvarande.
Jobbar skift så blir en del spelade på dagarna när jag är ledig. Dock inget som påverkar min attendance då jag aldrig jobbar efter 19.00
Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
Har som sagt lirat sedan Vanilla med pauser lite då och då. All content upp till C'tun i vanilla för att sedan fokusera mer på PvP i BC. Clearade Naxx i LK och större delen av Ulduar. I cata clearade jag all content på min Shaman. Clearade MsV och HoF bla som maintank i MoP. I WoD så har jag spelat med Justified Hubris där jag har 100% attendance och clearade 5/7 Mythinc HM och 9/10 HC BRF.
Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Har bara hört bra saker om er den tid jag har spelat på Grim Batol och att guilden är i stort sett helsvensk gör det
ännu bättre. Jag vill spela i en guild som är seriös och som nyttjar den tiden man har på bästa möjliga sätt.
If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Tog beslutet att söka idag i och med att guildmastern meddelade att vi kommer sluta raida. Vi har haft problem med attendance ett bra tag men har inte velat lämna utan att ge det ett försök.
What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content?
Jag försöker lägga 100% fokus på progress. Men det är aldrig fel att köra några gamla godingar heller.
We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?
Yes
If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL/Warcraftlogs logs showing your performance, please do so:
Min ui: http://i.imgur.com/05gpgVH.jpg
Det där med loggandet var inget som var prio i min förra guild. Fanns väl en log från Gruul eller något
Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Inga direkta tillägg, bara att fråga om det är några frågetecken!
[ACCEPTERAD]Spidr - Arcane/Fire Mage
Re: Spidr - Arcane/Fire Mage
Tack för applyn, kopierar till officer forum för diskussion.
FYI,
Du kan se dina logs här https://www.warcraftlogs.com/rankings/c ... 2032102/7/
Var lite mer än gruul loggat =P
Du kan se dina logs här https://www.warcraftlogs.com/rankings/c ... 2032102/7/
Var lite mer än gruul loggat =P
Approvad för Trial. Whispra nån officer för invite.