[ACCEPTERAD]Hoodrychx - Mageansökan

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
Hoodrychx
antispam: No
Square root of 4: 2

[ACCEPTERAD]Hoodrychx - Mageansökan

Post by Hoodrychx » 04 Mar 2015 01:54

Character Name: Hoodrychx
Level and Class: 100, Mage
Preferred Talent Specification: Arcane (spelar givetvis Fire på de bossar där det är bättre)
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... x/advanced (började expansionen sent (förklaring nedan) men får procc-ringen på onsdag)
Purpose of joining (social or raiding): Raiding

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?

Jag har alltid multiklassat, vilket innebär att min speltid är spridd mellan olika karaktärer. Vid min comeback till WoW några månader in i WoD (var på en längre Asientripp innan som gjorde att jag inte kunde kicka igång med expansionen direkt) ville mina vänner att jag skulle rolla mage då de var (läs: är) starka. Jag har spelat över 300 dagar WoW allt som allt, stora delar har gjorts på en Rogue (Snook på Terenas), Warrior (Steelneckx på Grim'batol) och Mage (Hoodrychx på Grim'batol och Maskinenx på Outland).

Detta är alltså min andra Mage, då jag boostade karaktären när jag förbeställde spelet. Jag har över 30 dagars speltid på Mage och har spelat viss content i PvE (ICC HC och WoD-contenten). Nämnvärt är även att jag har en Gladiator-titel som Mage från säsong 11 (sista säsongen i Cataclysm) - jag skulle säga att jag fullständigt bemästrar alla de delar som krävs för att spela Mage på en mycket hög nivå.

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?

Jag har alltid haft en bra relation med Mage-klassen, det faktum att det ofta varit en klass med många "tools" utöver den råa skadan har enligt mig gett ett djup till klassen som gör det mer intressant i längden. Som nämnt ovan var även Mage klassen mina vänner behövde i min nuvarande kompisguild Justified Hubris som precis har lagt ned raidandet.

Som nämnt är jag dock fullständigt öppen för att spela en annan klass, och då jag har spelat alla klasser (förutom Retripaladin och Hunter) över 2400 i 3v3-arena anser jag mig ha en bra grundkunskap för samtliga klasser. Skulle säga att jag kan lära mig att spela en klass till sin fulla potential i PvE på några veckor.

Nämnvärt i sammanhanget är dock att jag för närvarande inte har en annan level 100, men det går givetvis att ordna.

Please tell us a little bit about yourself:

Jag är en glad 21-årig Stockholmare som för närvarande bor och pluggar juristlinjen i Uppsala. Jag är väldigt social och kan både ge och ta kritik. Jag är en verklig vinnarskalle och är villig att lägga ned tid för att bli riktigt, riktigt bra på något, att jag har spelat WoW till och från från 2004 är väl ett tecken på att jag gillar spelet också. Jag har lätt för att lära mig och anpassar mig snabbt till nya miljöer.

Skulle se mig själv som en kille som är lätt att ha att göra med och kommer bra överens med de flesta.

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:

I Vanilla var jag en väldigt ung grabb så någon vidare Raid-erfarenhet därifrån sitter jag inte riktigt på. Clearade Zul'gurub och delar av AQ20, men absolut ingenting imponerande därifrån. I TBC clearade jag i lite olika guilder det mesta - innan nerfen före WotLK-releasen hade jag dödat allt förutom M'uru och Kil'Jaeden (all content clearades när det var relevant, gick alltså inte tillbaka och progressade i tidigare tier).

I WotLK PvE:ade jag till och från, vilket gör att det finns stora glapp i min erfarenhet - jag clearade givetvis Naxxramas (gjorde även alla 10-mannaachievements där när de var relevanta), clearade även Ulduar (inte alla HM:s, men fick även där Champion of Ulduar och liknande achievements). Tog även OS3D tidigt. När ToC kom ut kändes PvE-delen väldigt sval för mig så skippade den tieren helt, i ICC fick jag tillbaka glöden något och clearade normal och tog ett gäng HC-bossar.

Cataclysm kom och raidade till en början 10-man med ett kompisgäng, vi tog första bossen i BWD som realm first på Kazzak (skapligt populerad och slog toppguilden "Bizzno" till den rackarn). Raidandet lades återigen snabbt på hyllan efter det i samband med en flytt till USA. Efter en tids utomlandsstudier kom jag tillbaka till sista tieren, Dragon Soul - där clearade jag 4/8 HC men raidade aldrig speciellt seriöst.

I MoP körde jag igång expansionen med samma kompisgäng och tog Realm first 90 Rogue och clearade snabbt 5/6 HC i MSV - attendanceproblem och dylikt gjorde att HC-progressionen i HoF och ToES kom till ett abrupt slut, men clearade bossarna på normal. ToT-tieren skippade jag helt, och kom tillbaka mot slutet av expansionen för att lyckas cleara 10/14 HC i SoO med en liknande konstelation av kompisgänget.

Jag körde som tidigare igång med WoD-expansionen något sent (i Januari någon gång) och har sedan dess raidat med guilden Justified Hubris (byggd runt ett gäng irl-kompisar), vi har aldrig riktigt haft något stabilt järngäng runt omkring oss men har lyckats hova hem 5/7M och 9/10HC. Nämnvärt är att jag under tiden i guilden varit Officer och delat rollen som Raid Leader, har alltså en djupgående förståelse av alla strats för alla roller i den nuvarande contenten.

Någonting som jag känner att jag måste nämna här är även att jag under min WoW-karriär (om det nu kan klassas som en karriär) har spelat mycket PvP och lyckats väl i den aspekten av spelet. Jag har som tidigare nämnt spelat alla klasser förutom Retri och Hunter till 2400+ i 3v3-bracketen i Arena. Jag har även fem Gladiator-titlar som Rogue (top 0.05% av alla arena-deltagare i säsongen), tre Gladiator-titlar som Warrior och en Gladiator-titel som mage. Jag genomförde även under en period så kallade Gladiator-boosts där jag spelade andra gubbars karaktärer för guld och/eller pengar, skulle säga att jag sammanlagt gjort ett tiotal sådana boosts.

Jag har även under de senaste två åren spelat CS:GO på en semi-proffessionell nivå till och från - är Global Elite som Matchmaking-rank (om det säger er något) och har vunnit en hel del Online-events (bland annat vunnit Playnation-laddern ett par gånger som generar några tusenlappar).

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:

I och med att jag lägger mycket tid på mina studier i dagsläget känns Family Legion precis lagom hardcore, flexibiliteten och förståelsen av att IRL-aktiviteter går före är därför ett stort plus. En helsvensk guild känns även kul, även om kommunikation på engelska inte presenterar några egentliga hinder. Det ska även givetvis nämnas att flera av era nya rekryter är goda vänner till mig och hoppas givetvis på att få spela sida vid sida med dem igen, samtidigt blir det kul att få lära känna lite nya ansikten på servern.

Jag tror att jag kommer passa in som handen i handsken i er guildmiljö.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?

Justified Hubris hade under en längre period stora problem med attendence och vår roster var för tunn - efter ett tag blir det lite för mycket slit för den faktiska speltiden när man är med och leder saker och ting. Vi valde att sluta medan vi fortfarande hade hedern i behåll och det känns som det rätta beslutet.

What is your view on progress raiding?

Har aldrig haft problem med att wipa, så länge upprepade misstag kommenteras och ordnas känns det alltid fine för mig att sitta många kvällar på samma boss. Jag har raidat väldigt hardcore till och från i min karriär och kommer givetvis alltid fullt förberedd till en progress-raid (pots, flasks, mat, healing salves, och självklart med fullständig kunskap över min och andras roll i fighten).

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?

Fungerar alldeles utmärkt för mig, jag kommer kunna attenda nästan alla raids men i vissa fall dyker något upp som måste gå före WoW - tycker ert system känns superrimligt och jag är fullständigt on-board.

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL/Warcraftlogs logs showing your performance, please do so:

Har inget bra screenshot tillgängligt just nu, men spelar med ett cleant UI nära standard-looken (antar att det är en bi-effekt av att PvP:at på hög nivå i många år). Jag använder mig av följande add0ns i en raidmiljö:

- DBM
- Skada
- ExtraCD
- TellMeWhen

Här är mina logs: https://www.warcraftlogs.com/rankings/c ... 027/latest#
Simcraft: http://www.wowprogress.com/character/eu ... /Hoodrychx

Nämnvärt är att alla vår raids inte är loggade och i och med att jag började sent i expansionen har min gearprogress varit väldigt snabb - alltså finns det en del risiga logs bara för någon vecka sedan. Nämnvärt är även att jag på Blast Furnace tvingats spela en fullständig single-target spec för att Elementalist-damagen ska räcka, vilket leder till mina dåliga logs där.

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:

Med risk för att låta självgod så tycker jag att min långa erfarenhet av WoW-lir på hög nivå gör mig till en tillgång i nästan vilken guild som helst. Jag tycker även att ert upplägg och er attityd till raidandet känns som en perfekt fit för mig och tror att ni kommer tycka detsamma. Även om en till Mage i dagsläget kanske inte ligger långt upp på er önskelista tror jag att det är ett misstag att inte låta mig ansluta till er redan starka roster.

Med vänliga hälsningar,
Joar "Hoodrychx" Stålnacke

Bertus

Re: Hoodrychx - Mageansökan

Post by Bertus » 04 Mar 2015 08:15

Tack för din apply,

Flyttar den till officer forum för diskussion.

Bertus

Post by Bertus » 04 Mar 2015 15:59

Hej,

Ville bara börja med säga, bra och välskriven apply!

Eftersom vår mage-situation ser ut som den gör 3/4 mages (beroende på hur man räknar), så undrar jag vilka möjliga alts du skulle kunna tänka dig spela. När jag läser din apply så ser jag det som du helst spelar DPS-klasser, stämmer detta?

Vårt behov ser väl i stora drag ut så här:
Do want: Resto Sham, Disc Priest eller MW Monk
Störst DPS behov: Elemental Shaman följt av kanske en Boomkin till.

Så frågan är helt enkelt hur du ser på att spela någon av dessa klasser?

Hoodrychx
antispam: No
Square root of 4: 2

Post by Hoodrychx » 04 Mar 2015 18:09

Hej Bertus,

Tack så mycket!

Jag har spelat även healing-klasser på hög nivå (mainade väldigt länge Resto-shaman och har över 150 speldagar på klassen). Problemet jag ser idag med att rerolla är den något begränsade speltiden jag har till mitt förfogande, då jag har en ganska saftig work-load på juristlinjen vet jag inte hur snabbt jag skulle kunna komma ikapp gearmässigt. Nämnvärt är även att Garrison-tramset (Mythic-missions) och Legendary-questen gör en reroll betydligt knepigare i den här expansionen.

Jag tycker verkligen att ni ska överväga att ta in min Mage på en trial - som vi båda känner till är det den absolut bästa single target DPS-klassen i dagsläget. Med risk för att låta krass vet jag även att jag skulle placera mig väldigt långt upp på er damage meter efter att ha kikat på lite logs. Som tidigare nämnt har jag inte heller några som helst problem med att sitta ut raids i enlighet med ert rotationssystem.

Pratar gärna igenom situationen på någon form av VoiP eller ytterligare här.

Tack för att ni ser över applikationen, och tack för snabbt svar.

Mvh,
Joar "Hoodrychx" Stålnacke

Bertus

Post by Bertus » 04 Mar 2015 23:44

Accepted för trial.

Locked