Vankira - Boomkin - xRealm

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
Vankira
antispam: No
Square root of 4: 2

Vankira - Boomkin - xRealm

Post by Vankira » 05 Mar 2013 04:00

Character Name: Vankira
Level and Class: 90 Druid
Preferred Talent Specification: Balance -> Guardian -> Restoration -> Feral Combat
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/f ... a/advanced
Purpose of joining (social or raiding): Raiding!

What is your /played time and achievement points on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?

Just min druids /played ligger på ca 49 dagar.

Men jag ville göra det lite mer intressant än sådär, genom att länka de karaktärer jag fått upp mellan 85-90

http://eu.battle.net/wow/en/character/f ... y/advanced
Warrior 12 dagar

http://eu.battle.net/wow/en/character/f ... d/advanced
Priest 13 dagar

http://eu.battle.net/wow/en/character/f ... n/advanced
Death Knight 12 dagar

http://eu.battle.net/wow/en/character/o ... e/advanced
Paladin 126 dagar

http://eu.battle.net/wow/en/character/o ... e/advanced
Mage 49 dagar

http://eu.battle.net/wow/en/character/o ... h/advanced
Shaman 5 dagar

http://eu.battle.net/wow/en/character/o ... w/advanced
Hunter 12 dagar

http://eu.battle.net/wow/en/character/x ... z/advanced
Rogue 22 dagar

http://eu.battle.net/wow/en/character/t ... i/advanced
Warrior 7 dagar

Som ni ser är jag glad för att levla och utforska, inte bara en klass, utan hela spelet (förutom warlock/monk). Jag är seriöst passionerad i WoW, och har varit det väääldigt länge!
Jag har aldrig fokuserat stenhårt på en karaktär och det är därför mina achievement points och progress ser ut som det gör. Genom att ha utforskat och lärt mig i stort sett alla klasser och deras specs kan jag med en hand på hjärtat och en stortå i ögat säga att jag är en riktigt duktig spelare med klokt sinne och snabba reflexer.
Om ni klickat på någon utav dessa länkar så ser ni att jag för det mesta vill uppnå perfektion till den nivå min rustning ligger på. Enchanta och gemma gör jag alltid INNAN jag sätter på mig en ny bit.
Mina achievementpoints ligger just nu på ca 9200, och det går bara uppåt.
Jag lägger grymt mycket utav min energi på detta MMO, och jag har inga planer på att sluta.

Please tell us a little bit about yourself:
Alex heter jag! Skånepåg. 22 år gammal. Uppvuxen i Staffanstorp. (Om man inte räknar de första 3 åren i Tolånga).
Sitter för tillfället på ett städjobb på heltid mån-fre. Hyr en 1:a på 33 kvadratmeter i just Staffanstorp där jag bor helt själv med mina tomma pantflaskor. Kan finna lika stort nöje i att sitta hemma ensam och titta på film, umgås med vänner till vardags och fest, eller bara mysLAN:a med gamingpolare (alltid WoW, finns inget annat spel som ger sådan total njutning).

Please tell us about your raiding experience (pre-TBC, TBC and WotLK), if you didn't raid then please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:

VANILLA

Jag gick förbi 3 killar i korridoren på Centralskolan när jag gick i åttan på väg till lektion med böcker i famnen. Den ena frågade dom andra om dom hittat ingången till Blackrock Depths.
Det hade dom inte.

Detta var min allra första förnimmelse utav världen som skulle klistra mig vid skärmen, låsa in mig i dess fängelsehåla och tortera mig psykiskt utan att jag ens själv visste om det. Världen som skulle skänka mig otrolig lycka och fruktansvärd sorg, göra mig fullständigt galen bortom förklaring.
Detta spel skulle få min mamma att skälla ut mig fler gånger än för tjuvrökning och oanvända kondomer.

Andra förnimmelsen var på internet på pappas stationära DELL nere i källaren. Detta Warcraft var överallt.
Snart spelade hela Staffanstorp och hela världen. Inklusive jag.

Enbart questing och leveling (jag var en riktig jävla noob med ingen tidigare erfarenhet av MMORPG, visste knappt hur man uttalade "warcraft").

THE BURNING CRUSADE

Gluria - min första mage lyckades bli level 70 och jag trodde jag kunde spela, precis som många spelare tror dom kan spela idag, men som vi vet inte alls kan överhuvudtaget

N/A (förutom totalt misslyckade PUGs i bl.a Gruul's Lair, Maggy och Karazhan)

WRATH OF THE LICH KING

Började sikta in mig på andra klasser.
Detta var den absolut roligaste tiden och den content jag har fått mest raidingerfarenhet genom. Under WotLK raidade jag under många i mina ögon stora raidleaders. Såna raidleaders man aldrig glömmer.
Trialock, Severina, Primex, Slash, Talaryth, Geiela, bara för att nämna några få.

Naxxramas 10/25 - FULL
Obsidian Sanctum 10/25 - FULL
Vault of Archavon 10/25 - FULL
The Eye of Eternity 10/25 - FULL
Ulduar 10/25 - FULL
Trial of the Crusader 10/25 - FULL
Trial of the Grand Crusader 10 - Mad skill
Onyxia's Lair 10/25 - FULL
Ruby Sanctum 10 - FULL
Ruby Sanctum Heroic - N/A
Icecrown Citadel 10/25 - FULL
Icecrown Citadel 10/25 Heroic - FULL

Cataclysm

Härvid befann jag mig i en svår tid socialt. Jag fick jobb på heltid på natten och min raiding var nästintill obefintlig. Jag har dock mycket att tacka mitt nattjobb för. Där fick jag otroligt mycket arbetserfarenhet och hjälp med vissa stora val i livet. Kollegerna var helt fantastiska.

Baradin Hold - FULL
Bastion of Twilight Normal - FULL
Throne of the Four Winds Normal - FULL
Blackwing Descent Normal - 5/6 (I KNOW, RIGHT, WHY?!)
Firelands - N/A
Dragon Soul Normal - FULL

Mists of Pandaria

Livet börjar ljusna sakta men säkert. Alla mina karaktärer ser fruktansvärt roliga ut att spela på, men jag valde att levla druiden först och låta det bli min main character. Tätt i hälarna kommer även många andra utav mina favoritklasser!

Mogu'shan Vaults - 6/6 Normal - 5/6 Heroic (Progressat Delver of the Vaults, ca 70%)
Heart of Fear - 6/6 Normal - (Fruktansvärt nära 1/6 Heroic)
Terrace of Endless Spring - 4/4 Normal

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Okej, grabbar... Jag har varit runt sjukt mycket bland olika servrar, factions och guilds med många utav mina toons.
Nu letar jag efter en long-term guild som jag kan slå mig ner hos och röra mig framåt tillsammans med. Speciellt nu inför 5.2, vilket ger oss raidcontent vi säkerligen får bita i och ha riktigt roligt med. Jag har hört så många bra saker om Family Legion. Att ni varit igång så länge och att de flesta raiders hängt med sedan första början. Sådant tilltalar mig enormt mycket! Känner att jag behöver lite av den där teamkänslan som jag förlorat lite av på senare dagar.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Har inte lämnat min nuvarande guild riktigt än och tänker heller inte göra det om det skulle vara så att jag inte får plats i Family Legion. Jag är en raider, och en passionerad sådan. Jag behöver raida för att tycka detta spelet uppnår dess maximala tillfredsställelse. Om det inte gör det, kommer jag inte tycka att det är roligt att spela. Då kommer jag sluta spela och antagligen göra något vettigt istället, och det VILL INTE JAG..................

What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content?
Progress raiding är det allt handlar om. Inte epics eller att farma tills man blir grå. Progress kan vara så in i helvetes drygt och frustrerande, men det gör det bara skönare när man väl dödat bossen!
Angående achievements och old-content ställer jag för övrigt gärna upp och tankar/healar när det behövs förhållande till de tider jag befinner mig online.
Om det skulle vara så att jag inte befinner mig online, delar jag gärna ut mitt mobilnummer till officers så att ni lätt och behändigt kan få tag på mig snabbt. Om, mot förmodan, det heller inte skulle fungera så har jag Remote Chat i iPhonen.

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 15 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?
Det är absolut acceptabelt. Jag har suttit på bänken förr. Guildens progress går före min egen progress alla gånger. Jag har alltid hatat (ja, hatat) att folk kan vara så likgiltiga och lämna 9 pers i sticket utan att ens höra av sig när det gäller raids. Guildkänslan är sjukt viktig för att man ska tycka Warcraft är kul. Det har jag lärt mig mycket om genom åren. Egoism och respektlöshet lönar sig inte.

We are mainly a swedish guild, a few exceptions though. This means the language used in guildchat and ventrilo tends to be swedish. Ofcourse we all know and can speak english, but question is would it be a problem for you with a large part of conversations being in swedish:
lol

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Att fylla en roll som Tank, Healer eller Damage är inga problem för mig. Jag har erfarenhet i raidomgivning att bemästra alla på högsta nivå.
Jag har även fyllt rollen som raidleader under Wotlk och MoP. Jag älskar att använda min mikrofon under raids, eftersom min raidawareness är bättre än bra.
Om det skulle vara så att ni finner någon utav mina andra karaktärer lockande, så använder jag mer än gärna dom också.
Jag känner Kevorkia.
Tänkte även berätta att jag sitter på ett stabilt nätverk och får sällan (då "aldrig" är ett ord jag inte gillar att använda) lagg eller disconnects. Använder även Authenticator för att undvika att bli hackad, vilket har hänt vid ett flertal tillfällen innan den tillkom!

Tusen tack för att ni orkat läsa igenom min applikation och att ni tagit den på allvar.
Var dessutom inte blyg för att fråga om det är något ni undrar över. Jag är inte blyg för att svara.

Real ID: Rododendron#2802
Last edited by Vankira on 05 Mar 2013 05:33, edited 8 times in total.

Dogmatica

Re: Vankira - Boomkin - xRealm

Post by Dogmatica » 05 Mar 2013 04:13

Denna killen var en av anledningarna till att jag började lira, så ni kan ju skälla ut honom för det till att börja med ;)
Men allvarligt talat, GRYMT bra spelare oavsett specc/class, han har som ni ser spelat det mesta. Både han och jag hade otur med guilder under Cata(mest han) plus att han hade nattjobb under hela expansionen(förutom i t11). Har spelat med han i en handfull guilder och han gör alltid sitt yttersta..
Kan voucha för denna grabben om och om igen! :)
There´s not alot of words in the english language with the versatility of the word fuck, so use it loudly, use it proudly. Use it more in your everyday vocabulary, it will define the quality of your character emediately.

Bertus

Post by Bertus » 05 Mar 2013 08:16

Tack för applyn, flyttad till officer-forum. Har inte hunnit läsa igenom den än, men läser igenom den så fort jag får möjlighet.

Rigor

Post by Rigor » 05 Mar 2013 16:41

Sjukt bra apply! Tumme upp från min sida.

Vankira

Post by Vankira » 06 Mar 2013 23:02

Tar tillbaka min application. Önskar er all lycka i 5.2!

litenocharg

Post by litenocharg » 06 Mar 2013 23:46

tråkigt, lycka till
Life is a bitch and so are you

Locked