[ACCEPTERAD] Application: Rawcraft

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
Rawcraft
antispam: No
Square root of 4: 2

[ACCEPTERAD] Application: Rawcraft

Post by Rawcraft » 05 Oct 2014 18:13

Character Name: Rawcraft
Level and Class: 90 Shaman
Preferred Talent Specification: Enhancement
Armory Link: Kan läggas till senare, men just nu så är shamanen precis miggad så går ej att hitta honom på hemsidan. Ny dingad i MoP så det är inget att ropa om.
Purpose of joining (social or raiding): Social/Raiding
Applying for WoD or right away: Nu men för WoD raiding (kan ju delta nu med givetvis men Rawcraft har inte mycket att ge för stunden)

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
Skrämmande fråga det där, 106 dagar (men bara 8 timmar som 90 i MoP) på Rawcraft - Har även spelat många andra karaktärer, lite av ett träsk att komma på vad jag lirat vart så vid ett senare tillfälle när jag kunnat se över det så ger jag gärna den informationen.

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Anledningen till att jag valt att lira Enhancement shaman är att jag finner det extremt roligt. Händer mycket och klassen charmar mig väldigt mycket. Jo absolut kan jag tänka mig att variera men står helst utanför healing, självklart så kan jag göra det med men gärna inte fulltid (men har fyllt in som healer under tidigare raids), är relativt flexibel om vad jag spelar för klass, gärna om det går med shamanen men kan tänka mig annat med om behovet finns.

Please tell us a little bit about yourself:
Jag är 23 år och bor, arbetar i Göteborg. Vid sidan av träning i olika former så är det mycket photoshop och spel som gäller :). Annat vid sidan av det sociala umgänget i vardagen så är det inte mycket mer som hinns med just nu. Hörde att Jakobsomfan skulle lira här och jag har för vana att vi kör tillsammans då vi känner varandra irl så vart det bara att hoppa hit.

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
Det har varit väldigt sporadiskt under alla expansions, men kort o gott så kom jag igenom halva TBC content med ett par olika karaktärer som jag inte mins namnet på (har inte samma konto som då) Sedan så körde jag i WOTLK och brände igenom hela biten samt en del av Cata (innan det tog slut för mig) i en guild som heter The Fallen (server Emeriss horde)
.

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Jag och Jakobsomfan har alltid sagt att vi alltid velat raida med ett gött gäng och han verkar ha hittat ett sådant här, härliga människor som engagerar sig för att progressa i spelet, alltid svinroligt det!

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Som tidigare skrivet, The Fallen var den guild jag varit mest aktiv i och jag lämnade där för att jag och en annan bytte server/faction.
Anledningen till att jag gjorde det är lite luddig, vi hade la någon tanke bakom det men grund och botten var att guilden vi var i hade gått ner sig och stämningen var inte så härlig längre så vi ville byta miljö.

What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content?
Min vy är pretty much att allt är kul, progress raiding/acheivment hunting är kul som fan och älskar att gräva mig ner i sådant.

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 16 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?
Ja absolut, det är inga konstigheter.

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL logs showing your performance, please do so: Eftersom jag inte har kommit igång i MoP än och precis börjat lira igen så har jag inget sådant tillgängligt för er, men jag brukar ha x-perl unit frames, DBM, recount. Sedan har jag alltid tyckt om att leka runt med lite bartender och liknande.

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Har inga problem att köra sena kvällar vid behov om jag har möjlighet, har hört gott om er via Jakobsomfan och hade varit väldigt kul att teama upp med er.

Bertus

Re: Application: Rawcraft

Post by Bertus » 05 Oct 2014 18:19

Tjo!

Tack för applyn, flyttar den till officer-forum för diskussion.

Bertus

Post by Bertus » 05 Oct 2014 18:45

Hej,

Blir en liten copy-paste till svaret på Jakob's apply. Social absolut. Det kan dock vara ytterliggare svårare att få en raidspot som shaman, då vi inte direkt verkar ha brist av anmälningar av dem för 6.0 i nuläget.

Svaret vi gav till jakob hittar du här:

"Vi har diskuterat lite och vi kan tyvärr inte ge svar på huruvida du kan få trial-plats eller inte förrän 31 Oktober, då vår raidanmälan stänger. Det är först efter det vi kommer välja vår preliminära raidgrupp. Du är välkommen över sålänge och välkommen att anmäla dig till raidgruppen.

Om vi får en över-anmäld raidgrupp (vilket är troligt) är det troligen så att vi kommer ge raidspots/trials i första hand till gamla raiders. Detta innebär att du kanske kommer få börja på en reserv-status där du fortfarande kan visa vad du går för och kommer ha första tjing på raid-trial vid bortfall av spelare, vilket vi nog kan få några under levling/gearning innan raids.

Hoppas detta ger en klar bild av vår situation och varför vi i nuläget inte kan lova en raiding-trial. Är du O.K med detta är det bara att whispra en officer för guildinvite."

Rawcraft
antispam: No
Square root of 4: 2

Post by Rawcraft » 05 Oct 2014 23:06

Låter bra det, förstår självklart att läget är oklart, vi ser vad som händer sedan. Är alltid öppen för nya klasser om det finns ett större behov. Tar gärna en social!

Bertus

Post by Bertus » 06 Oct 2014 00:08

Alright,

Låter bra :)

Bara att störa en officer för invite!

Locked