[NEKAD]Balance Druid

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
infigens
antispam: No
Square root of 4: 2

[NEKAD]Balance Druid

Post by infigens » 16 Jan 2015 01:25

Character Name: Infigens
Level and Class: lvl 100 druid
Preferred Talent Specification: Balance
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... ens/simple
Purpose of joining (social or raiding): Båda två!

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?

Infigens, 20 dagar speltid (resto, guardian, balance) lvl 100
Pokémil, rouge PVP-karaktär lvl 100
Whóo, mage lvl 100
Monachum, monk lvl 95 (WW 2200 rating rbg)
Déamon, death knight lvl 93, tank under cataclysm
Elmighty, warrior lvl 90
Aedituus, priest lvl 90
Blundandeöga, paladin lvl 90
Naixy, warlock lvl 90
Tibus, hunter lvl 90
Alla ovanstående karaktärer är på Grim Batol

Mchontas, shaman lvl 90 Bladefist

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Jag har prövat många olika spec och jag har ingen specifik favorit utan jag byter ofta. Jag är sugen på att DPSa under denna expansionen men jag är alltid öppen för förslag!

Please tell us a little bit about yourself:
Jag heter Emil, jag bor i Norrland. Jag är en glad och social person som har lätt för att komma överens med människor. Jag är 21 år gammal. Jag arbetar i Norge under 2 veckor och är ledig i 3 veckor, under tiden jag jobbar har jag endast tid att raida efter klockan 19:15. Jag hoppas att det funkar för er!

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
Under början av Cataclysm så raidade lite casual med min DK, tankade BWL & BoT. Jag har hållt mig mest till lfr och PVP sen dess. Nu är jag redo för raida seriöst och er guild verkar awesome.

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Ni verkar vara en skön guild som står varandra nära och har bra kommunikation, det är precis vad jag söker efter.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Jag har inte tidigare varit i en raidingguild och det vill jag. Dessutom så har jag saknat den sociala biten i min tidigare guild.

What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content?
Jag är öppen för allt och antar gärna en utmaning.

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?

Detta är perfekt för mig då jag arbetar som jag gör. Alla ska få en chans att få vara med!

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL logs showing your performance, please do so:
Jag använder GTFO, DBM & recount.

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Jag vill verkligen vara med i er guild och jag är en hårt kämpande person som är duktig på att ta initiativ. Jag är otroligt lättlärd och duktig på att följa anvisningar. Ser fram emot att få raida med er :)

Bertus

Re: Balance Druid

Post by Bertus » 16 Jan 2015 07:48

Tack för ansökan, kopierar den till officer forum för diskussion.

Kghammar

Post by Kghammar » 16 Jan 2015 08:31

Kul att du söker hit! Hur kommer det sig att du sökte just hit? Känner du någon i guilden sedan innan? Awesome guild, det håller vi med om, men varför känner du så? Bara lite nyfiken hur folk hittar in här för framtida reklam för guilden :) lycka till med ansökan, du får troligen svar framåt kvällen!

Bertus

Post by Bertus » 16 Jan 2015 18:35

Hej,

Några frågor. Hur ser du på spela mage? Du har inte heller någon större raiding experience, så hur ser du själv på det stora gappet mellan att inte raida och gå till en mythic guild? Vad talar för att du skulle klara det stora steget direkt?

Tänkte också fråga varför du inte har försök dig på att pugga upp din gear till en lite högre ilvl? Normal är definitivt pugg-able.

infigens

Post by infigens » 16 Jan 2015 22:09

Kghammar
Hej! :) En medlem i eran guild, kitchenaid, hade skrivit i tradechatten att ni letade efter bl.a en balance druid så jag skrev till honom och han sa att ni främst letade efter rätt person och att gearbiten skulle lösa sig. Han hänvisade mig till denna sidan och tyckte att jag skulle applya här! annars så känner jag ingen i guilden :)
Främsta anledningen till att jag tycker ni verkar awesome baseras på bemötandet jag fick när jag svarade på tradeposten.
allt jag läst därefter har bara förstärkt mina åsikter! :)
Tack! :)

Bertus
jag spelar gärna mage :) sen vad det gäller "hoppet" jag tror jag kommer att få klämm på det väldigt fort och jag kommer definitivt att göra mitt bästa. Även om jag inte har vana av att just raida så har jag erfarenhet av wow och med rätt vägledning kan jag lära mig allt!
En av anledningarna till att jag inte puggar under denna expansion är för att det aldrig har varit speciellt lyckat tidigare, blir alltid små missar och svikande kommunikation leder till kaos! Jag vill vara med i en organiserad Guild.
En annan anledning är att jag haft dåligt med tid då jag senaste veckorna har jag hjälpt min flickvän som är ny wow-spelare. Hon har velat ha hjälp med att geara upp både pvp och pve! :)

Bertus

Post by Bertus » 18 Jan 2015 11:43

Hej! Tack för det utförliga svaren.

Jag tycker vi kan testa din mage i lite raids och se vad du går för. Whispra någon officer för en guild invite.

Swingaren

Re: [NEKAD]Balance Druid

Post by Swingaren » 02 Feb 2015 22:08

Kickad pga inaktivitet.
[22:16] <[Tele2]fluffy> var hittar man subtitles för porrfilmer?

Locked