Character Name: Nimer
Level and Class: 100 Hunter
Preferred Talent Specification: Vilket som, självklart det som är bäst för raiden.
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... mer/simple
Purpose of joining (social or raiding): Raiding
What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
På min hunter (som jag mainar) har jag 82d19h played.
Har även en DK alt (Nimboslice-Terenas) med 15d played.
Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Jag valde hunter då det stod mellan det eller warlock när jag började lira med några kompisar, fastnade snabbt för just hunter då jag testat att lvla upp några andra klasser men tröttnat väldigt snabbt. Angående spec så har jag alltid försökt följa metan i spelet, dvs spelat det som ger bäst utdelning. Kan mm/surv/bm i stort sett lika bra, men har mestadels spelat survival då det varit den överlägset bästa speccen under den tiden jag spelat.
Spelar helst hunter då det är den klass jag bemästrar bäst.
Please tell us a little bit about yourself:
Nimer, 22 år från Stockholm.
Pluggar mitt tredje år på KTH med inriktning datateknik.
Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
Började spela WoW under Cataclysm, anldedningen till att jag började så sent är helt enkelt att jag kände att jag inte hade så mycket tid att lägga ner som det krävs för att bli någorlunda bra, då jag ofta spelar spel för att bli bättre även fast man inte ska glömma bort att ha roligt.
Progression:
I Cataclysm spelade jag med några irls mest för skojs skull.
- 6/7 HC Firelands.
- 5/8 HC Dragon Soul.
När MoP släpptes kände jag att jag ville spela på en lite högre nivå och bytte då server och spelade med guilden Deal with ít på Terenas.
Clearade MSV, HoF och TES samt kämpade om server first 6/6 HC MSV.
Pga av personliga grejer så föll guilden isär innan ToT släpptes och jag valde då att ta ett uppehåll. Kom tillbaka ett bra tag efter att SoO släpptes och gamla spelare kom tillbaka till vår guild. Vi tog 10/14 HC prepatch.
Vid WoD release migade vi till GB och skapade guilden Justified Hubris där jag varit officer och hjälpt till och semi-raidleadat sen vi började.
- 5/7 mythic HM
- 9/10 HC BRF
Lagt ner en del tid på arena också och spelat upp till 2.2k i 3s.
Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Skönt folk och seriös raiding, då vår gamla guild föll isär så såg ni ut som det bästa alternativet, har även några kompisar som nyligen anslutit till er. Er progress var ungefär på samma nivå som vår, kanske snäppet bättre och att det är en helsvensk guild är ett plus.
If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Som sagt så föll Justified Hubris isär sakta men säkert och vi kände att vi inte orkade lägga ner mer tid och kraft på att rädda guilden efter ett tag och valde då att sluta raida helt.
What is your view on progress raiding?
Prioriterar progress över all farm raid. Ger alltid allt jag har under progress och har inget emot att ta många wipes på en boss så länge det går framåt och misstag som görs försöker att åtgärdas på ett bra sätt.
We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?
Känns som ett bra system då det kan dyka upp nåt i plugget som gör att man inte hinner med nån raid i månaden. Har ofta väldigt hög närvaro. Så har som sagt inget emot ert system.
If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL/Warcraftlogs logs showing your performance, please do so:
Har ofta placerat mig själv högt upp på logs även fast jag behövt göra boss mechanics som förenklar raidandet för resten av gruppen.
https://www.warcraftlogs.com/rankings/c ... 05/latest/
UI:
http://imgur.com/LTBO5gd
Har inte några screens från en pågående raid, enda skillnaden under en raid är DBM, som jag inte har modifierat på något sätt.
De addons jag använder är:
MoveAnything
Skada
ExtraCD
JSHB
DBM
TidyPlates
Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Har väldigt lätt att lära mig och lyssnar till kritik. Är ofta social och connectar rätt enkelt med andra personer.
[ACCEPTERAD]Nimer - Hunter
Re: Nimer - Hunter
Tack för din apply,
Kopierar den till officer forum för diskussion.
Kopierar den till officer forum för diskussion.
Re: Nimer - Hunter
Accepted för trial.
Vi börja bli en del ranged dock, så kan vara lite uppstartstid och bench innan du är ifatt i rotationspoäng.
Vi börja bli en del ranged dock, så kan vara lite uppstartstid och bench innan du är ifatt i rotationspoäng.