[NEKAD]Mage Arcane/Fire. Nooky

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
Nooky
antispam: No
Square root of 4: 2

[NEKAD]Mage Arcane/Fire. Nooky

Post by Nooky » 12 Mar 2015 00:16

Character Name: Nooky
Level and Class: 100 Mage
Preferred Talent Specification: Dps, Fire
Armory Link:http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... oky/simple
Purpose of joining (social or raiding): Raiding

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
Nooky, 77 dagar 8 timmar 51 minuter 7 sekunder
Men har massa alt men som alltid har varit alts för mig så magen har gått igenom de flesta expationer

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Varför jag valde mage var för mina vänner på vanilja tiden ville alla köra som kaster så vi gjorde 3 olika. Mage, Warlock och prälle och jag var den enda utav dem som lvla upp min gubbe till max och då blev det min main gubbe.
För tillfället är jag arcane / Fire och är mest för att det gör mest DMG men föredrar att köra fire för det är ungefär det jag alltid har gjort.

Please tell us a little bit about yourself:
Yes, Jag är en kille på 22 år (snart 23 år gammal). jag bor i kungälv (utanför göteborg) bor hos min föräldrar.
För tillfället är jag arbetslös men har nyligen fått en anställning på proffice så får la se hur det går där :)
Men jag är en positiv och social kille skulle jag säga, Intresserad mest utav kortspel och brädspel (tycker det är väldigt roligt för ja det är väldigt socialt). Har inga problem att följa vad folk säger och även ge information tillbaka

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
TBC kara, Gruul, SSC klarade men med en annan karaktär (druid för dem behövde en då men har inte spelat på den sen dess)
WotLK Nax 25, EoE 25, ToC 25 Hc, Icc 25 HC till PP
Cata TFW Hc, BoT 2/4 Hc (men för någon anledning har jag inte kvar ACH), BD 5/6 HC, FL 4/7
Panda Spelade inte under denna tiden seriöst hoppade mest runt mellan olika guilds och var mest social med dem tills SoO kom ut där jag gjorde 14/14 HC och kunde tyvärr inte påbörja Mythic pga att jag började studera och jobbade deltid på kvällarna så hade inte tid att spela wow då.

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Vad jag vill ha från en guild är en seriös guild som tar hand om sina members och som håller på progressar inom raiding
och varför jag valde er var för ni är en svensk guild (har varit med 2 tidigare och trivdes bäst inom dessa) sen så verkar ni den mest seriösaste utav de svenska guilderna som finns på grim.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
League of dusk,
Jag håller inte med om deras tankar längre, Känns som när man spelar med dem är det mest Monarki. Man fick inte riktigt säga något och mest när man sa något blev man utskälld för det gick emot det dem sa. Sen så har dem något dem kallar "loot council" och den senaste tiden tycker jag att det har blivit mer och mer idiotiskt med det för dem har gett iteams som verkligen inte passar hos folk och låter andra som behöver den mer (tex haste rinket som 3 needade på var 1 druid balance, jag och en warlock demo och slutar med att warlocken får den och när jag frågade varför så fick jag mest svaret "bryr du dig inte om det" ) så nu har jag gett upp med denna guilden och är inte intresserad utav att spela med detta folket längre

Sen så har jag varit med massa andra (3 till som har varit seriösa raiders men alla 3 guildsen disbandade)
1, Swedish syndicate = Bytte server och för få följde med och disbanade rätt så snabbt efter det
2. Absoulte = Disbande när cata patachen kom för folk tyckte det var onödigt att raida då och ville byta guild (mest ledsen öven denna guilden för den var väldigt bra och jätte sköna pers man som man raida med där)
3. DankeSanke = Top 5 personer i guilden fick ett erbjudande till en annan guild och alla 5 gick ditt. Utan att säga något så när vi skulle raida så stog man där utan 1 tank , 2 healer och 2 dps såååå ja... Domeno effekten på den guilden blev det efter det...

What is your view on progress raiding?
progress är inget problem för mig. Har ofta suttit och försökt och försökt på samma boss men har alltid varit så skönt när man får död på bossen.

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?
Ja sålänge jag får information att jag är på bänken ikväll och inte sitter där i en timme och väntar på en inv :P
Men ja IRL saker går före och håller helt med om detta och bänken har jag inga problem med häller.

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL/Warcraftlogs logs showing your performance, please do so:
http://imgur.com/L04xmV1
har tyvärr ingen WoL, Vet ej hur sånt fungerar men kollar mest min recount istället

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Vi kan börja med en rätt så viktigt sak, Jag är grov dyslektiker och som de flesta känner till är det ju stav och skriv problem, så ifall ni ser stavfel eller konstiga meningar och undrar varför jag inte spellcheckade det är det mest för att det är inte den jag är, det är såhär det blir ibland för mig konstiga stavningar och konstiga meningar men tycker det skapar personlighet genom text till mig :)

Men jag är intresserad utav att progressa inom WoD och se mer vad som händer senare i raiding (lite lore mässigt och likande)
Och skulle tycka det skulle bli roligt att träffa ny personer och lära känna er (ifall jag kommer in då) och se mer vad ni är för folk och hur ni beter er när ni raidar (tyvärr så var era röster mutade när man kollar på era kills på youtube. lite synd men kan förstå varför)

Nooky

Bertus

Re: Mage Arcane/Fire. Nooky

Post by Bertus » 12 Mar 2015 07:59

Tack för din apply. Kopierar till officer forum för disk.

Bertus

Post by Bertus » 12 Mar 2015 23:33

Hej,

Vi har valt att inte ge dig en trial. Då vi redan har 4 mages, och för nuvarande inte kan erbjuda någon raid spot.

Lycka till i ditt guildsökande.

Nooky
antispam: No
Square root of 4: 2

Post by Nooky » 13 Mar 2015 12:34

Okay tackar, Lycka till med progressingen :D

Locked