Character Name: Rafiq
Level and Class: 80 Paladin
Preferred Talent Specification: Protection
Armory Link: http://eu.wowarmory.com/character-sheet ... nd&n=Rafiq
Purpose of joining (social or raiding): Raiding
What is your /played time and achievement points on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)? 50 dagar, 14 timmar, alldeles för mycket? 4840 achievement-points som grädde på mosen :-)
Please tell us a little bit about yourself:
Daniel Backeman var namnet, 17 år från Uppsala. Jag läser en Naturlinje med virtuell teknikinriktning och ligger rätt bra till betygsmässigt och sköter mig rent allmänt.
Jag avskyr att inte ha något och göra så därför försöker jag ha massa intressen, t.ex. Magic the Gathering (ett kortspel), film, kompisar, springa, läsa, laga mat, leka i Photoshop (abstrakt konst), m.m.
Jag bor hemma med mina föräldrar i en villa där jag själv har lyxigt nog blivit tilldelad två rum i källaren att leva livet :-)
Jag har även två bröder där båda flyttat hemifrån och en spelar även han WoW, dock på en annan server.
Jag blir sällan sjuk (ironiskt nog är jag sjuk när jag skriver detta) och brukar ofta vara på gott humör!
Jag gillar i princip all typ av musik utom skrik-metal / reggea och diverse andra, dock mindre, genre.
Please tell us about your raiding experience (pre-TBC, TBC and WotLK), if you didn't raid then please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
Då man var tämligen ung när WoW släpptes så blev det inte så värst mycket raidande i vanilla pga alla guilders sena raidingtider, men jag han göra i princip hela ZG, halva MC, början av BWL, delar av både AQ 20 och AQ 40, ingen Naxx alls.
I TBC blev det mer PvP och först framåt slutet av expansionen började PvE locka mig men hann inte så mycket mer än Gruul, delar av TK, delar av SSC, lite BT, Karazhan, ingen Sunwell.
I WotLK har jag rensat:
Naxx 10/25
Uld 10(12/14, Yogg till fas 3) / Uld 25 Siege
ToC 10 / ToC 25
ToC 10 HC / Inget i ToC 25 HC
VoA 10 / 25
Onyxia 10 / 25
EoE 10 / 25
OS 10 (3D) / 25
Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Jag vill ha en inte alltför hardcore raidingguild med fungerande raidingtider (för mig som studerande) gött och bra folk som tänker försöka sig på ICC. Vill också att det ska vara trevliga och sociala medlemmar då jag anser att det förbättrar och förebygger bra raider, sen är det ju kul att prata med nytt folk!
Det som fick mig att ansöka var efter att ha gått med en av era guildruns då ni sökte en tank, last spot, till ToC 10 HC och fann hela raiden otroligt trevlig, bra folk och fin stämning. Sen att vi klarade A Tribute to Insanity var bara en bonus, hehe. Och efter att ha frågat Guldifvar lite om er tyckte jag att detta kanske är guilden på SH som jag kan trivas i :-)
If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Abandonded Power - Som ny på servern efter att ha skaffat nytt acc träffade jag en trevlig mage i Hellfire Peninsula vid 60 och vi blev så goda vänner att han bjöd in mig till han och hans väns raidingguild (detta var strax efter Uld anlände till WotLK) där jag blev kvar. Vid 80 blev jag sugen på att börja hänga på men blev avvisad av ledaren, Icescreen. Sen misslyckades Icescreen totalt med att hålla ihop guildet och allt lades ner inom kort.
Jag sökte mig vidare och fann Insanity där jag stannade ett tag, men gick med väldigt olämlpigt då jag hade en period i skolan som inte lät mig raida så mycket, definitivt inte under deras tider heller och lämnade inför den annalkande sommaren då jag knappt spelar nåt.
Efter sommaren skapade jag en guild med ett par wow-vänner vid namn Qú och Flavahz som vi kallade Retards in a Cage. Vi utvecklade guilden till en guild inriktad på att vara social och rolig, men till slut blev även vi en raidingguild som gick hyffsat bra. Klarade ToC 10 och rensade upp till Yogg, men pga bristande disciplin hos medlemmarna och ingen ork av oss ledare så kollapsade allt som kallas för raiding och nu står jag här igen, letandes efter en ny guild att raida med :-)
We are mainly a swedish guild, a few exceptions though. This means the language used in guildchat and ventrilo tends to be swedish. Ofcourse we all know and can speak english, but question is would it be a problem for you with a large part of conversations being in swedish: Inga problem alls!
Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Jag är aktiv om det behövs, och har lätt att lära, gör sällan samma misstag två gånger. Jag är social (ibland måhända lite för social ^^') och har lätt att anpassa mig och skaffa vänner. Jag har lätt att ta åt mig konstruktiv kritik, ännu lättare att inte ta åt mig av skitsnack som förekommer (förhoppningsvis inte i guilden) och därav väldigt lätt att hålla mig lugn när stunden så kräver!
Tack för att ni tog er tid att läsa!
/Daniel "Rafiq" Backeman
Prot / Holy Paladin application
Re: Prot / Holy Paladin application
Accepted for a trial. Whisper me in game for an invite.
[22:16] <[Tele2]fluffy> var hittar man subtitles för porrfilmer?