[NEKAD]Dragokarp-Hunter-SV/MM/BM

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Post Reply
Drago
antispam: No
Square root of 4: 2

[NEKAD]Dragokarp-Hunter-SV/MM/BM

Post by Drago » 27 Jan 2015 16:23

Character Name: Dragokarp
Class: Hunter
Preferred Talent Specification: Eh, jag föredrar det som är bäst för varje boss :p
Survival Talents:
15:Posthaste/crouching tiger(beror på fight)
30:bindingshot/intimidation
45:Iron hawk
60:TotH
75:crows/stampede(om jag behöver burst tar jag stampede, t.ex om sista fasen på butcher är enda problemet för healers o tanks)
90:Glaive Toss(single target)/Barrage(aoe)
100:Lonewolf/focusing shot(jag har sett att Devai i paragons kör med focusing shot och steady focus men jag prövade det och det funkade inte alls för mig.)

Marksman Talents:
60:TotH
75:crows/stampede(om jag behöver burst tar jag stampede, t.ex om sista fasen på butcher är enda problemet för healers o tanks)
100:Lonewolf

Beast Mastery Talents:
Talents:
60:Dire Beast
75:blinkstrikes/stampede/crows(om jag behöver burst tar jag stampede, t.ex om sista fasen på butcher är enda problemet för healers o tanks)(om en add behöver dö fort kan crows vara bra t.ex på imperator)
100:Adoptation
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... arp/simple
Purpose of joining (social or raiding):Raiding

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
62 dagar

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Just nu så spelar jag survival eller Beast Mastery eftersom att de gör bäst dps men om ni vill att jag ska gå MM på t.ex koragh så gör jag gärna det.

Please tell us a little bit about yourself:
Mitt namn är John, jag är 17 år och bor i Västerås. Som person jag är en glad, omtänksam och trevlig men även väldigt hård mot mig själv och vill alltid prestera på topp. I vanliga fall så går jag Natur på gymnasiet men sen i somras är jag sjukskriven pga att jag inte har några encymer(rip). Det här är inget som kommer påverka mitt raidande utan det handlar bara om att jag blir trött fort när jag rör på mig. Så istället för att vara ute så sitter jag mest framför min dator och spelar.

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games: 10/14 HC(mythic) före patchen i SoO. Vi hölls tillbaka väldigt mycket av att vi bara var 8 medlemmar och tvingades phugga en healer och en dps varje gång vilket tog mycket tid och inte alltid vart så lyckat. Vi progressade ändå ungefär 1,5 bossar på heroic i veckan. Sen kom patchen och då clearade vi förstås allt.
I highmaul har jag 3/7mythic.
Eftersom att min wow exp är låg så tänkte jag fylla på med några andra pc-gaming achieves jag har. Jag var top masters S1 i SC2 och innan jag började med wow så var jag diamond 4 i League. Jag antar att det är det här som gör att jag kan spela så pass mycket på talang som jag gör och kunnat bli så här på kort tid(började spela i april och lallade runt rätt mycket i början och hade en månad när jag letade efter en guild som jag tyckte var på min nivå.

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Jag letar efter en guild att progressa i en rätt hög fart med, jag vill känna mig utmanad, jag vill ha kul och jag vill träffa nya vänner! Just nu har jag väldigt tråkigt när jag raidar... Jag antar att ni kan förstå att det blir rätt trist när man wipear 30gånger för att en tank dör och han ändrar inte på något. Helt ok att wipea mycket men man måste göra framsteg.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Helt enkelt för att vi inte lyckades hitta tillräckligt många bra spelare när vi recruitade till den här expansionen. Vi har en del människor med oss som inte är tillräckligt bra för mythic och vi kan inte kicka dem för då blir vi färre än 20m.

What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content?
Jag ser väll progress raiding som något jag alltid kommer prioritera över andra aktiviteter men achievement raiding och transmog runs är väldigt roligt att göra tillsammans så om jag har tid så hänger jag gärna på och hjälper till!

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?
Jag pratade med Loke(eller något sånt) för och han sa att man inte märkte det om man var aktiv. Jag vill ju såklart helst raida varje raid men om jag inte får raida 1 av 5 raider så är det inte hela världen. Det låter kanske tragiskt men raidingen är det bästa som händer mig varje vecka så jag vill göra det så mycket som möjligt.

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL logs showing your performance, please do so:
http://gyazo.com/ebe3bf21cce68c1927aef9c9bb585465 (panika inte för att ni inte ser concussive shot eller feign death på mina bars, jag byter ut abilitys till varje boss så jag har det jag behöver.)
https://www.warcraftlogs.com/reports/f6 ... 1#fight=30 (det här är min senaste raid och den enda som är rättvisande eftersom att jag tidigare inte hade trinketen från butcher och den tvingade mig att gå MM då jag inte hade tillräckligt med MS för survival(jag vart utkastad av spelet på bracken killen).

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Ibland känns det som att jag låter rätt divig när jag skriver och men jag lovar att jag är egentligen en väldigt snäll person som gillar att prata och hjälpa andra. Hoppas ni tycker att det här är tillräckligt intressant läsning för att ta mig på trial!

Bertus

Re: Dragokarp-Hunter-SV/MM/BM

Post by Bertus » 27 Jan 2015 16:30

Tack för applyn. Flyttar den till officer-forumet för en diskussion.

Bertus

Post by Bertus » 27 Jan 2015 18:40

Ser att du är lite skeptisk till rotationsystemet. Huvudanledningen vi har det är att många av oss inte har 100 %ig raidnärvaro. En raider kan ha allt från 50-100 %. Genom att ha en större raidgrupp 30-35 spelare, så får vi nästan iväg alla raids. Förr hade vi 3 raiddagar i veckan med vår större roster kan vi för det mesta få iväg fyra.

Just nu har vi 11 aktiva ranged på 7-8 platser. Varav 2 hunters. Detta kan innebära potentiellt en liten bänkperiod innan du kommer ifatt övriga ranged och sen blir de rotation därefter. Men som Loke säger är man aktiv har man i princip alltid en av spotsen och de mindre aktiva roterar. Dock när fightsen nu kräver så få healers, har vi haft ett litet dps-underskott senaste tiden.

Drago

Post by Drago » 27 Jan 2015 19:23

Tack för infon, jag förstår bättre nu! Hur länge skulle den här bänkperioden kunna vara? mer än en o en halv vecka?

Bertus

Post by Bertus » 27 Jan 2015 19:26

Svårt att säga på 1 ½ vecka om du ej får spela få ihop 12 poäng. Då är du troligen en bit på vägen. Däremot har vi haft svårt att få ihop 20 pers till alla dagar i veckan, så ur det avseendet kan det gå snabbare. Sen i HC är ju alla välkommna. Så visar man bara framfötterna så går det nog relativt snabbt.

Bertus

Post by Bertus » 27 Jan 2015 19:30

Btw, rätt många är inte så aktiva på tisdagar då är det är en off-day. Men tror vi kommer ta beslut senast imorgon.

Drago

Post by Drago » 27 Jan 2015 19:34

Sweet!

Bertus

Post by Bertus » 28 Jan 2015 07:40

Hej Drago,

Som du kanske sett har vi även haft en annan hunter apply, som vi även valt att acceptera. Detta innebär du blir den 4:e huntern och 14.e ranged dps:en. Detta innebär att det blir en del spelare på ranged platserna och , som vi snackade om, potentiellt en del bänktid i början.

Jag är inte helt säker på detta är vad du söker, då du verkar vara en person som har 100 %-ig attendance. Dock om du är helt okej med dessa förutsättningar är vi villiga på ge dig en trial. Whispra isåfall en guild-officer för invite.

Drago

Re: [NEKAD]Dragokarp-Hunter-SV/MM/BM

Post by Drago » 01 Mar 2015 00:43

Hej på er igen! Som ni vet så har jag pratat lite med guleböy om att joina er och ja, jag vill väll visa på att jag inte tänker göra samma sak som förra gången. Förra gången så var jag ju på väg till en annan guild på en annan server men i sista stund så insåg jag att anledningen till att jag spelar wow och tycker om att raida är inte pga att jag vill döda bossarna eller något sånt. Det handlar om att jag har vänner här som jag har kul med(det betyder inte att jag trappat ner på min ambition att göra perfekt dps). I justified hubris hade jag några väldigt, väldigt bra vänner och jag var väldigt korkad som inte insåg det innan jag applyade hit. Jag förstod verkligen inte vad de betydde för mig. Jag är väldigt ledsen att jag slösade er tid. Nu när Jhub inte finns längre så måste jag försöka hitta ett nytt hem och jag har ju redan några vänner som spelar hos er plus att ni är ju svenskar så det blir lättare att göra nya vänner. Det här betyder dock inte att jag blivit casual utan jag har fortfarande stora ambitioner med min raiding men jag skulle inte vilja raida överhuvudtaget om det inte vore för att jag gjorde det med vänner. Det finns ingen annan guild som jag vill gå med än er. Jag har liksom inga kontakter eller vänner någon annan stans. Ni är den enda guilden som jag tror att jag skulle kunna trivas i. Jag är djupt ledsen för de som hände senast och hoppas att ni kan förlåta mig.

Bertus

Re: [NEKAD]Dragokarp-Hunter-SV/MM/BM

Post by Bertus » 04 Mar 2015 23:47

Hej Drago,

Vi kan bara erbjuda en backup-spot för nuvarande till vi utvärderat övriga applies. Detta innebär att du får spela hc raids, och mythic vid spot. Är de intressant, ta kontakt med nån officer.

Post Reply