[ACCEPTERAD] MW Monk Halmhatten

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
halmhatten
antispam: No
Square root of 4: 2

[ACCEPTERAD] MW Monk Halmhatten

Post by halmhatten » 16 Mar 2015 20:50

Character Name: Halmhatten
Level and Class: 100 Munk
Preferred Talent Specification: MW
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... ten/simple
Purpose of joining (social or raiding): Raida

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
Eftersom det här huvudsakligen inte har varit min main tidigare men att det var det ni i grund och botten sökte så har jag bara ynkliga 25 dagar played på den här jycken. Om jag skulle summera mina mest spelade inklusive min rogue som har 150dagar /played så är jag nog uppe i över 250dagar.

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Som sagt, det var det ni absolut behövde mest när Fralldegen konsulterade med Bertius. Jag älskar att spela Monk så för mig var det ett givet val att kicka igång Munken igen som så sent som i lördags var level 90.

Please tell us a little bit about yourself:
Mitt namn är Linus och jag fyller 25år i april, bor på Lidingö i Stockholm och jobbar med försälning. Gillar att åka skidor, sen så älskar jag att spela dataspel.

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
Jag har raidat på en seriös nivå igenom hela WoW ända sedan Vanilla, "karriären" började med en Troll Rogue på servern Shattered Hand.
Så följande content har clearats/påbörjats.
Vanilla: MC clear, BWL Clear, ZG clear, AQ20 clear, AQ40 bra trys på TwinEmps men skiten dog aldrig, Naxx ett par bossar.'
TBC: Naxx Clear, Gruul Clear, TK 4/5, SSC clear, påbörjade BWL i ett sent skede och downade ett par bossar men aldrig en raid som "fastnade" på mig.
Wolk: Naxx 10/25 Clear, 3D relativt tidigt, en bit in i Ulduar typ 7-8bossar har jag för mig. Spelade aldrig ICC innan nerf så jag antar att det inte räknas.
Cata: Sämsta expansionen som någonsin släppts, folk som tycker den är bra borde ta sitt eget liv och låta andra människor andas luften som de potentiellt tänkt att stjäla.
MoP: Mest framstående är SoO HC (Mythic) upp till Nazgrim. DVS pre nerf.

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Det viktigaste för mig är att det är en skön atomsfär med människor som inte är gnälliga som fan utan fokuserar på att få skiten gjort. Sen var det såklart viktigt för mig att få lira med Spidr och Fralldeg.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Nope

What is your view on progress raiding?
Fantastiskt, jag älskar att progressa. Det är så sjukt roligt att nöta en boss i TIMMAR, sen när man väl får ner han så är det sån sjuk achievement känsla. Alla som var med på en Guildfirst Ragnaros eller Guild first Nefarian vet vad jag menar. ;)

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL/Warcraftlogs logs showing your performance, please do so:
Spelar inte med några UI achies förutom de absolut nödvändigaste. Ska va lite Tryhard stämpel på det hela tycker jag. Interface addons är som att sätta klistermärken eller spoiler på din råttiga Honda, den går liksom inte fortare.

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Nötare som är ledig nästan alla kvällar i veckan, har inga problem med att sitta som stand-in för att köra rotation på gubbarna!

scarlot
antispam: No
Square root of 4: 2

Re: MW Monk Halmhatten

Post by scarlot » 17 Mar 2015 21:21

halmhatten wrote: Cata: Sämsta expansionen som någonsin släppts, folk som tycker den är bra borde ta sitt eget liv och låta andra människor andas luften som de potentiellt tänkt att stjäla.
Tunga ord.
Själv tyckte jag att Cata va en hyffsat okej expansion.

Men officerare kommer att gå igenom din ansökan och ge dig svar inom rimlig tid :)

Swingaren

Re: MW Monk Halmhatten

Post by Swingaren » 23 Mar 2015 23:12

Accepterad för trial
[22:16] <[Tele2]fluffy> var hittar man subtitles för porrfilmer?

Locked