Jeynea - Balance Druid

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
Jeynea
antispam: No
Square root of 4: 2

Jeynea - Balance Druid

Post by Jeynea » 31 Oct 2012 22:44

Character Name:Jeynea
Level and Class:90 Druid
Preferred Talent Specification: Balance
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/o ... nea/simple
Purpose of joining (social or raiding): Både och

What is your /played time and achievement points on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
Jeynea: Cirka 12 dagar.

Seterion: Cirka 270 dagar samt runt 6000 achievement points.

Please tell us a little bit about yourself:

Mitt namn är Alexander Hermansson och jag är en 18årig student som går den tekniska linjen på Gymnasiet. Jag bor cirka 2 mil utanför Värnamo och mitt största intresse är datorspel samt teknik. I framtiden lutar det åt att jag fortsätter utbilda mig till någon form utav programmerare.

Please tell us about your raiding experience (pre-TBC, TBC and WotLK), if you didn't raid then please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:

Började lira WoW 2005 i Vanilla men började inte raida förens i TBC där jag downade några av de enklare raidsen inget speciellt att skryta med.

När Lich King släpptes hade jag blivit lite äldre och lite mognare och började satsa ganska rejält på att raida. Min guild var en utav de bästa på servern vi tävlade jämnt emot en annan server om att bli först och var cirka top 40-50 i världen under den tiden downade jag i princip allt både i Normal & HC och var väldigt nära på att få en servers först titel.

När Cataclysm släpptes så provade jag på det ett tag och var inte särskilt taggad på att lira och slutade lira helt efter jag hunnit downa Nefarion i et tidigt skede av cata. Började lira ett halvår senare och drog ner Firelands 1-2 gånger och sen slutade lira igen.

Sedan dess har jag inte rört spelet sedan Mist of Pandaria och denna expansionen känns so far väldigt mycket roligare än Cataclysm och är sjukt taggad på att börja raida, och har hunnit downa 4/6 i MSV genom pugs!

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Det som jag söker är inte bara ett ställe att raida på det får gärna även vara ett socialt ställe där man snackar lite
etc och att det inte är "jätte ansträngt" och inte 100 % seriöst hela tiden. Men självklart ska folk vara fokuserade och vara seriösa när det väl gäller.

Det som gjorde att jag valde att applya till "The Family Legion" var att jag såg att ni sökte folk i Trade och sen snackade jag en del med ber och gillade det som han förmedlade om eran guild.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?

Är med i Guilden "Talented Facerollers" för tillfället som består utav runt 30-40 personer som alla är ifrån Värnamo trakten.
Tanken var att jag skulle börja raida med dem men efter att det har gått 4-5 veckor utan att vi ens påbörjat det och att en hel del inte ens är gearade samt faktumet att jag han geara upp och dra 1-90 innan vissa drog 85-90 och gearade upp så känner jag att det inte kommer leda till något seriöst.

What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content?
Progress raiding är nog det roligaste med all ny content etc etc och jag är en liten "achievement-whore" om jag har tid över, så att raida för achievements gillar jag aswell.

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 15 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?

Jag gillar det systemet låter helt okej och har full förståelse för att WoW och datorn inte är allt här i livet.

We are mainly a swedish guild, a few exceptions though. This means the language used in guildchat and ventrilo tends to be swedish. Ofcourse we all know and can speak english, but question is would it be a problem for you with a large part of conversations being in swedish:
Självfallet inte.

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application:
Har healat sedan TBC och inte kört DPS så mycket sitter och läser på ganska intensivt om hur man får ut störst effekt för tillfället men det är säkert inga problem.
Last edited by Jeynea on 01 Nov 2012 16:10, edited 5 times in total.

Bertus

Re: Jeynea - Balance Druid

Post by Bertus » 31 Oct 2012 22:55

Copied to officer forum for discussion

litenocharg
antispam: No
Square root of 4: 2

Post by litenocharg » 01 Nov 2012 16:25

När Lich King släpptes hade jag blivit lite äldre och lite mognare och började satsa ganska rejält på att raida. Min guild var en utav de bästa på servern vi tävlade jämnt emot en annan server om att bli först och var cirka top 40-50 i världen under den tiden downade jag i princip allt både i Normal & HC och var väldigt nära på att få en servers först titel.
Vad heter guilden och charen du spelade på i wotlk ?
Life is a bitch and so are you

Bertus

Post by Bertus » 01 Nov 2012 17:36

Accepted for trial.

Locked