[NEKAD] Combat Rogue - Averius

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
Averius
antispam: No
Square root of 4: 2

[NEKAD] Combat Rogue - Averius

Post by Averius » 18 Aug 2014 23:33

Character Name: Averius
Level and Class: Level 90 Rogue
Preferred Talent Specification: Combat
Armory Link: http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... ius/simple
Purpose of joining (social or raiding): Raiding
Applying for WoD or right away: Jag applyar för båda två men mest för WoD. Vill gärna göra det jag missat i pandaland!

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)? Jag har 99 dagar played på min rogue, men jag kan med säkerhet säga att jag har ca 1 år played på alla mina karaktärer sammanlagt, enda sedan vanilla så att säga.

Efter som jag bytte acc i någon gång mellan tbc/wotlk har jag inte kvar mina klassiska karaktärer, men jag kan länka två ex-mains här: http://eu.battle.net/wow/en/character/d ... ows/simple och http://eu.battle.net/wow/en/character/b ... Brandhorn/

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being? Bestämde mig i late-wotlk att jag skulle spela rogue i Cataclysm för att dem gjorde enorm dps genom hela wotlk. Och jag har alltid varit ett stort fan av rogue, och blev genast fast i det och har spelat rogue enda sedan dess.
Efter som jag endast spelat rogue och lite bara lite warrior(90 alt) under en lång tid, så tar det nog en stund att lära mig en ny klass på nytt, men jag är självklart på att spela vad som helst antar jag.

Please tell us a little bit about yourself: Jag är en 19 år gammal snubbe som bor i Trollhättan, jag har precis gått färdigt en gymnasielinje som heter Kylteknik. Jag är för stunden arbetslös och har bestämt mig för att inte läsa vidare till något under ett år, jag är svagt på jakt efter ett tillfälligt jobb. Och jag bor fortfarande hemma.
Jag har haft många hobbies genom åren, jag har tävlat i motocross och spelat fotboll. Och jag har spelat en massa spel genom mina år(både singleplayer och multipayer), men för den större delen av min speltid har varit att spela World of Warcraft. Mina hobbies just nu är umgås med vänner både irl och online. Jag springer cirka 3 dagar i veckan bara för att känna att man rör på sig. Och jag spelar ett stort utbud av spel såsom Assassins Creed serien, DotA2, Heroes of Newerth, total war: Rome 2, starcraft 2, World of Warcraft och en massa andra mindre spel.

Om detta är något plus i kanten så lägger jag till det : Jag har spelat väldigt mycket Heroes of Newerth(moba) och jag har spelat många rankade clan matcher i silverleague.

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games: Har spelat sen vanilla släpptes men jag började först raida i tbc men då var jag en korkad 12p och förstod ingenting, det mer "seriösare" raidandet började i wotlk och jag började älska det enda sedan dess, I naxx var jag dock en stor noob men förstod ändå lite mer än i tbc, I ulduar raidade jag med en svensk 25 manna guild och det var där det började seriöst, vi tog ned det flesta på hardmode (inte yogg), sedan tog jag en break över ToC och kom tillbaka när icc släpptes i en annan guild (10M), vi dödade alla bossar på hc men vi dödade dem två sista efter nerf om jag minns rätt.

I Cataclysm: Då körde jag först rogue, i en "3 ggr i veckan seriöst guild", vi clearade dem första tre raidsen på hc. I Firelands så tog vi ned allt på hc i god tid. Och i Dragonsoul så dödade vi även allt på hc. Dragonsoul har jag bäst minne utav och då minns jag att jag rankade 1-100 på alla bossar i WoL. Har dock inte kvar loggsen.

I Pandaland: Fortsatte på min rogue. Jag joinade en ny guild som jag fick intrycket av att dem var jätteseriösa och körde 25 manna, men när det väl var dags för raid så blev det 10 man och raidleadern vad den enda som var stenseriös men han var inte den personen som kunde raidleada, jag började genast tröttna på MoP men jag fortsatte raida med dem och jag tyckte varje boss var tråkig och nästan ingen "wow-känsla" i dem, men jag fortsatte ranka på dem få bossar vi väl fick ned. Det slutade med att guilden splittrades och jag slutade med wow och var allmänt frustrerad på hela MoP konceptet

Och här är jag nu, utan guild och väldigt raidsugen efter så länge.

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion: Jag kom tillbaka till wow för några dagar sedan för att raidsuget började starkt igen. Jag fick en free-migration från cancer-Outland till Grim Batol, så började jag titta på guilder på Grim Batol och såg en tio manna svensk raidguild vid namn Family Legion så jag gjorde lite research om er och allt så skitbra ut och passade mig perfekt eftersom jag antar att ni kommer spela mythic i WoD och kommer recruita folk till eran raidroster.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave? -

What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content? Progressa i raid är det absolut roligaste i wow och jag älskar det, det finns ingen bättre känsla att väl få ned en boss efter 200 wipes :).
Älskar att göra achievements och även mer när man gör det i grupp och över ett röstkommunikationsprogram, alltså tycker jag väldigt mycket om raid achievements.
Klassiska raider brukade jag köra ofta för nostalgins skull och självklart för transmoggets skull!

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 16 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you? Detta är varför jag fann eran guild väldigt intressant. Jag tycker det är väldigt positivt för man behöver inte raida lika mycket, och om det är något man tycker det är viktigare irl så kan man göra det (om man meddelar först såklart).

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL logs showing your performance, please do so:

I combat: http://postimg.org/image/uvkoy3dq5/

Ur combat: http://postimg.org/image/jkpuf0txf/

Om ni vill ha en lista på alla mina addons skriv det i comments! Kom med tips om detta ämnet om ni vill också såklart :)

Har fortfarande en hel del att justera och testa eftersom jag har svårt för att nöja mig med UI's. Men är på god väg att bli väldigt nöjd! :). Det är bara några få weakaura effekter ni kan se eftersom jag inte kan få upp weakauras längre för det har buggat fast, och för att fixa det måste jag ominstallerade vad jag vet, tog mig några timmar att göra alla mina auras.

Please give any further information which you may be of interest to us and may support your application: *Som sagt, jag kom tillbaks för några dagar sedan efter en väldigt lång break, och det resulterar självklart i att mitt gear är skit, men jag hoppas det är förståeligt och jag hoppas ni inte går efter gearet!

*Mina proffesions är inte fullbordade än heller, det var menat att jag skulle skaffat jewelcrafting istället för skinning eftersom skinning total crap, ska dock fixa upp det när min lust för att göra det kommer ikapp mig! ;)

*Mina current gems är förmodligen crap också och därför ber jag om en rogue i eran guild om hjälp med detta, även fast jag inte skulle komma in, det skulle betyda mycket för mig <3. Har kollat runt på en massa forum och guider men dem flesta säger olika av någon anledning. Min rotation har jag dock faststämplad i ryggmärgen.

*Jag har det väldigt lätt att lära mig från varje boss och misstag jag gör, gör sällan samma misstag två gånger i rad. Och jag gör alltid research innan nya bossar, men alla kör bossar på olika sätt vilket gör att jag gärna vill ha en förklaring också om det inte skadar ^^.

Om det finns bara en blekaste lilla chans att jag kan komma in på trial så skulle jag väldigt gärna göra det, och om det är något ni vill ha extra skrivet eller ha något ändrat i mitt gear så är det bara att säga så, jag tål kretik väldigt bra och som sagt vill gärna ha lite rogue tips om gemsen om det går att ordna.

Hoppas ni gillade min applikation och svara gärna när ni får tid, mvh Simon/Averius.

Swingaren

Re: Combat Rogue - Averius

Post by Swingaren » 19 Aug 2014 00:09

Hej och tack för apply!
Flyttad till officerforum för diskussion
[22:16] <[Tele2]fluffy> var hittar man subtitles för porrfilmer?

Bertus

Re: Combat Rogue - Averius

Post by Bertus » 19 Aug 2014 20:33

Accepted! Dock så kan vi inte erbjuda någon raidspot förrän 6.0/wod då vi för nuvarande har 5 melee på 2 spots. Men vill du vara social tills dess och sedan ta en raiding trial då är du välkommen! Whispra någon officer för inv

Swingaren

Re: [NEKAD] Combat Rogue - Averius

Post by Swingaren » 26 Aug 2014 12:14

Lämnade guilden och bytte server efter 5 dagar.
[22:16] <[Tele2]fluffy> var hittar man subtitles för porrfilmer?

Locked