[ACCEPTERAD]Ajax, Retribution Paladin

Want to join our ranks. Tell us a bit about yourself, and you just might be invited.
Locked
Gurk
antispam: No
Square root of 4: 2

[ACCEPTERAD]Ajax, Retribution Paladin

Post by Gurk » 17 Feb 2015 05:31

Character Name:
Ajax

Level and Class:
100 Paladin (iLvl 678)

Preferred Talent Specification:
Retribution

Armory Link:
http://eu.battle.net/wow/en/character/g ... x/advanced

Purpose of joining (social or raiding):
Raiding

What is your /played time on your main character and any significant alts or previous main characters (please give the names and server of any significant alts or previous mains as well)?
Gick precis över 51 dagar på min paladin, var av 24 av de är på 100.

Några alts jag har inkluderar:
Shamazon - Enhancement Shaman (iLvl 645): 7d
Guuru - Windwalker Monk (iLvl644): 6d

Har också en Balance Druid och Arcane/Fire Mage på hundra, men ingen av de har någon riktig speltid/gear att tala om.

Why did you choose to play the spec and the class you currently playing? Would you consider to play another class or spec if we feel this is better for the guild of the time being?
Paladin har alltid varit klassen jag spelat och tyckt om mest. Gillar hur mångsidig klassen är. Brukar alltid spela liknande klasser i andra spel ifall det finns, sånna som tål en del stryk, men kan göra skada själva. Därför mainar jag helst den här karaktären, tycker dock att enhancement är skitkul just nu. Skulle gärna geara upp någon alt eller två.

Please tell us a little bit about yourself:
20 år, pluggade förra året vid Högskolan i Jönköping. För tillfället letar jag jobb. Jag är skämtsam som person och tycker definitivt att en lättsam stämning i guilden är det viktigaste.

Please tell us about your raiding experience , if you don't have any raid experience please tell us about any other gaming experiences, be it WoW or other games:
Spelade WoW för första gången i TBC typ när jag gick i 7:an om jag kommer ihåg rätt och raidade Karazhan ett par gånger. Har inte gjort mer än så i äldre expansioner. Spelade aldrig särskilt mycket när jag väl spelade på den tiden. Slutade sen spela innan Sunwell kom ut.
Började sedan spela igen lagom tills WotLK kom ut och levlade upp en ny paladin. Gjorde dock aldrig något
meningsfullt och slutade ganska snabbt igen.

I nuläget har jag spelat sen september och har raidat en hel del i WoD sen dess.

Please tell us what you look for in a guild and what made you decide to apply to The Family Legion:
Som sagt innan, en skön stämning är ett jättestort plus, men även att folk är motiverade att lira. Family Legion progressar på bra och verkar vara en kompetent guild, känner även Whisperwínd i guilden.

If you were in any other guild/guilds before applying to us, why did you leave?
Lämnade samma guild som Whisperwínd för runt en månad sen, på grund av att gänget vi spelade med slutade spela i princip.
Applyar nu för att jag gärna vill lira med folk jag känner också, istället för guilden jag är med i nu. Känner även Mynira som applyade nu precis innan mig.

What is your view on progress raiding, raiding for achievements and raiding old content?
Låter jättebra. Jag är lite av en completionist, så jag har inget emot av att fixa achievements.

We are not a hardcore guild. Which means we do not have as strict attendance requirements and sets IRL stuff first. However this leads to a bigger raid group. Ideally we want a raid group of about 30-35 people, which means sometimes people have to sit out. To make this fair we have a rotation system based on attendance. A more detailed explanation of the system can be found here. Is a signup system like this acceptable by you?
Det låter vettigt, kan vara ganska skönt att slippa att folk blir sura ifall det skulle vara så att man inte kan komma av någon anledning.

If you have the possibility to provide a screenshot of your current raid UI and any WoL logs showing your performance, please do so:
http://i.imgur.com/eaeBAvj.jpg
Väldigt mycket ett work in progress. Gjorde om rubbet för några dagar sen och håller fortfarande på att finslipa det.

Bertus

Re: Ajax, Retribution Paladin

Post by Bertus » 17 Feb 2015 09:03

Tack för applyn!

Flyttar den till officer forum för diskussion.

Bertus

Post by Bertus » 17 Feb 2015 15:25

Hej,

Är det endast DPS som gäller eller? Vår melee-grupp ser rätt tjock ut nämligen. 7 spelare på 5 spots där de flesta är väldigt aktiva!

Däremot har vi öppning både för healing paladin eller resto shaman. Därav min fråga.

Gurk

Post by Gurk » 17 Feb 2015 16:58

Bertus wrote:Hej,

Är det endast DPS som gäller eller? Vår melee-grupp ser rätt tjock ut nämligen. 7 spelare på 5 spots där de flesta är väldigt aktiva!

Däremot har vi öppning både för healing paladin eller resto shaman. Därav min fråga.
Retribution är både det jag är bäst på och tycker är roligast.
De gånger jag har prövat på healing har jag inte tyckt att det varit särskilt kul, så healing är tyvärr inget jag är intresserad av.

Bertus

Post by Bertus » 17 Feb 2015 18:05

Okej, tack för ifon. Det jag misstänkte!

Återkommer med besked senast under onsdagen.

Gurk

Post by Gurk » 17 Feb 2015 18:10

Okej, tack för övervägningen!

Bertus

Post by Bertus » 17 Feb 2015 22:54

Accepterad som elemental.

Bertus

Post by Bertus » 26 Feb 2015 07:53

Hej Ajax,

I och med zeromena gått på break, så kan vi nu erbjuda en trial för en ret paladin. Hör av dig om detta vore intressant.

Locked